Vitamin untuk Otak


OTAK SLOW?

Benda ni jadi Kak Elle pagi tadi, mungkin sebab Kak Elle lapar sangat sampai dah tak boleh nak fikir.  Dalam kepala ni memang rasa nak update status kat FB tapi tak tau nak tulis apa.

Betul ke bila kita dalam keadaan lapar, panik, gelabah, terlalu banyak berfikir  otak kita jadi slow, 'blurr' dan tak boleh fikir secara waras?

Kalau ikut pemerhatian Kak Elle dengan orang-orang di sekeliling memang berkemungkinan besar simptom2 tu boleh jadi penyebab otak slow. Kadang-kadang tu lain yang kita tanya, lain pulak yg dijawabnya, itu belum lagi cakap pun tunggang terbalik.Hadoi!

Jelas terbukti, badan Kak Elle masih kekurangan nutrisi. Masa ni la baru rasa pentingnya makan vitamin-vitamin yang membantu kecerdasan otak selain daripada pemakanan Sunnah.

#Lecithin mengandungi kolina yang mana merupakan satu keperluan untuk otak berfungsi dengan sempurna.Lecithin ni membantu dalam meningkatkan bekalan kolina dan acethycholine tau. Acethycholine ni penting untuk fungsi otak yang sentiasa digunakan untuk berfikir, mengingat, konsentrasi, menentukan kita berdiri, berlari, makan, bercakap, tidur, bermain dan macam-macam lagi.



#Omega juga perlu untuk fungsi otak yang sihat. DHA penting untuk penghantaran isyarat-isyarat otak dan meningkatkan komunikasi antara sel-sel otak.




#BComplex juga penting untuk membantu fungsi otak di mana ia membantu mengawal tekanan, depresi dan kemurungan





Masa post ni di tulis Kak Elle dah lepas makan tengahari, baru la ada idea..Ihihi


Hubungi saya untuk mendapatkan produk shaklee anda pada hari ini.

Elly 
FB: Norsyahili Solahuddin
No Tel: 012-393 1629 (Whatsapp for fast reply)
COD Kapar, Meru, Klang, Shah Alam
Penghantaran Pos Seluruh Malaysia, Brunei, Indonesia

"Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh @ mencegah sebarang jenis penyakit"






Share on Google Plus

About Unknown

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.
    Blogger Comment

0 comments:

Post a Comment